یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

مصیبت جنگ در غزه برای فلسطینی‌ها بحران کوچکی نیست و اکنون علاوه بر آوارگی و جنگ، ساکنان غزه با بیماری‌های ویروسی واگیردار نیز بر اثر تداوم جنگ و زندگی در شرایط محاصره روبرو شده‌اند.

غزه

همشهری آنلاین: مصیبت جنگ در غزه برای فلسطینی‌ها بحران کوچکی نیست و اکنون علاوه بر آوارگی و جنگ، ساکنان غزه با بیماری‌های ویروسی واگیردار نیز بر اثر تداوم جنگ و زندگی در شرایط محاصره روبرو شده‌اند. براساس گزارش روزنامه گاردین، وزارت بهداشت فلسطین در غزه هشدار داده است که هزاران نفر از مردمی که به دلیل جنگ علیه غزه آواره شده اند، اکنون در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله فلج اطفال هستند. بیماری که می تواند باعث بدشکلی و فلج شدن کودکان فلسطینی شود. در صورت گسترش ویروس این بیماری، نسلی از کودکان فلسطینی که نوجوانان و جوانان آینده این سرزمین هستند، بی تردید از نظر حرکتی و فیزیولوژی بدنی با بحران مواجه خواهند شد و این مسئله برای آینده فلسطین یک چالش بزرگ به شمار خواهد آمد.

مهمترین ویروس گسترش یافته در غزه: ویروس فلج اطفال نوع ۲

محل کشف ویروس: نمونه‌های فاضلاب غزه

مرجع اعلام کننده گسترش ویروس: وزارت بهداشت غزه/ آژانس کودکان سازمان ملل(یونیسف) / سازمان بهداشت جهانی

زمینه گسترش ویروس: ازدحام بیش از حد شدید جمعیت آوارگان در کمپ‌ها، کمبودی و نایابی آب بهداشتی، آلوده شدن آب‌های سالم به آثار فاضلاب، انباشت زباله در مناطق مختلف غزه، از کار افتادن ایستگاه های تصفیه فاضلاب به دلیل کمبود سوخت

علت اصلی گسترش بیماری‌ها: ادامه جنگ علیه غزه، محاصره غزه و امتناع اسرائیل از ورود و دسترسی به تجهیزات بهداشتی در این باریکه

۷۰۰,۰۰۰ غیرنظامی: جمعیت در معرض خطر ابتلا به فلج اطفال در غزه

در عین حال آمار تلفات جنگ غزه بسیار زیاد است و براساس گزارش‌های رسمی تعداد گسترده شهدا در غزه باعث شده تا مردم غزه برای دفن اجساد و پیکره‌‎های شهدا با چالش مواجه شوند:

۵۰۰۰۰ نفر به بالا: آمار کل شهدا و مفقودان در غزه

۱۶۲۰۰ نفر: آمار شهدای کودک بر اثر جنگ یا گرسنگی

۱۶۰ ساختمان: تعداد مراکز اسکان مورد حمله واقع شده توسط اشغالگران

کد خبر 868090
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha